Ai w eCommerce

eCommerce, którego napędza Ai - Sztuczna Inteligencja!

E-commerce, czyli handel elektroniczny, to prowadzenie sprzedaży i zakupów towarów oraz usług za pośrednictwem internetu. Obejmuje to cały proces - od przeglądania oferty, przez finalizację transakcji, aż po dostawę produktu do klienta. E-commerce umożliwia prowadzenie biznesu w sposób niezależny od lokalizacji sklepu czy godzin otwarcia - produkty i usługi są dostępne 24/7 dla klientów na całym świecie.

Czy wiesz, że...?

Zgodnie z raportem McKinsey z 2022 roku, 44% firm e-commerce wdrożyło już rozwiązania oparte na AI, a kolejne 28% planuje to zrobić w ciągu najbliższych 2 lat. Raport Juniper Research prognozuje, że do 2027 roku wartość globalnego rynku AI w e-commerce osiągnie 19,4 mld dolarów.

Przykłady praktycznego wykorzystania AI w e-commerce:

  • Serwis Zalando wykorzystuje narzędzia AI do automatycznego generowania opisów produktów na podstawie zdjęć i informacji dostawców.
  • Platforma Shopify oferuje chatbota AI do pomocy klientom w wyszukiwaniu i zakupie produktów.
  • Amazon stosuje zaawansowaną analizę danych opartą na AI, by personalizować oferty i rekomendacje dla każdego użytkownika.
  • eBay - Serwis aukcyjny eBay wykorzystuje systemy oparte na AI do analizy
    zachowań milionów kupujących. Dzięki temu platforma może dostarczać
    każdemu użytkownikowi spersonalizowane oferty, które zwiększają
    prawdopodobieństwo finalizacji transakcji.

Włączenie sztucznej inteligencji (AI) w procesy e-commerce otwiera zupełnie nowe możliwości zwiększenia efektywności i konkurencyjności sklepów internetowych. AI pozwala zautomatyzować i zoptymalizować kluczowe aspekty działania e-commerce, takie jak:

Personalizacja oferty

Algorytmy uczenia maszynowego analizują dane o preferencjach i zachowaniach klientów, by dostarczać im spersonalizowane rekomendacje produktów, treści i ofert, co znacznie podnosi współczynnik konwersji.

Automatyzacja treści

Narzędzia AI potrafią generować atrakcyjne i zoptymalizowane pod kątem SEO opisy produktów, tworzyć spersonalizowane grafiki czy nawet animowane klipy reklamowe na podstawie dostarczonych materiałów.

Obsługa klienta

Zaawansowane chatboty AI mogą zastąpić pracowników w udzielaniu porad zakupowych, odpowiadaniu na zapytania i rozwiązywaniu problemów klientów, zapewniając im natychmiastową i kompetentną pomoc.

Analityka danych

Algorytmy AI pomagają w dogłębnej analizie dużych zbiorów danych sprzedażowych, trendów rynkowych i zachowań użytkowników, dostarczając cennych informacji do podejmowania lepszych decyzji biznesowych.

Podsumowując, połączenie e-commerce i AI otwiera przed sklepami internetowymi ogromne możliwości zwiększenia efektywności, personalizacji oferty oraz jakości obsługi klienta - kluczowych czynników osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w dynamicznym środowisku handlu elektronicznego.

Przydatne narzędzia

  1. Creatify (https://creatify.ai/?via=slawomir-lasek) - Narzędzie, które stworzy dla Ciebie rolki z awatarami. Typowe User Generated Content, tylko stworzone w 2 klikach! Podjesz jedynie adres URL Twojego produktu w sklepie, a resztę dokona Ai. Doda animacje, awatara, tekst mówiony w j. polskim, podłoży muzykę!
  2. Canva (https://canva.com) - Idealne narzędzie łączące wbudowane i zewnętrzne aplikacje dla eCommerce. Tworzenie kart produktowych, usuwanie tła, generowanie rozszerzonych grafik nigdy nie było prostsze i szybsze.
  3. Synthesia (https://www.synthesia.io/) - Narzędzie pozwalające na tworzenie realistycznych animowanych postaci (awatarów) mówiących w różnych językach. Można wykorzystać je do generowania spersonalizowanych filmów reklamowych.

  4. Rephrase.ai (https://www.rephrase.ai/) - Platforma umożliwiająca tworzenie dostosowanych do potrzeb klienta filmów oraz audioclipów z udziałem realistycznych awatarów.

  5. Descript (https://www.descript.com/) - Narzędzie, które pozwala na edycję nagrań wideo i audio przy użyciu funkcji transkrypcji i edycji tekstu, a następnie wygenerowanie nowej wersji materiału.

  6. Runway (https://runwayml.com/) - Zaawansowana platforma do generowania, edycji i udoskonalania materiałów wideo oraz animacji 2D i 3D przy użyciu AI.

  7. Pictory (https://www.pictory.ai/) - Intuicyjne narzędzie do tworzenia krótkich, zaangażowanych filmów wideo na podstawie istniejących materiałów, zdjęć i tekstu.

  8. Vidyo.ai (https://www.vidyo.ai/) - Umożliwia generowanie spersonalizowanych filmów reklamowych z udziałem awatarów, w oparciu o dostarczane materiały.